Tuesday, July 31, 2018

Vivix dan Mitokondria


Vivix

Vivix adalah minuman campuran botani yang merupakan revolusi terbaru di dalam pemakanan polifenol.

Apakah kandungan Vivix?



Ia menandungi campuran unik botani Polyganum Cuspidatum, anggur Muscadine, Elderberry dan  Purple Carrot yang kaya dengan polifenol. Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat-khasiat antioksidan dan sel anti penuaan semulajadi.

Apa itu mitokondria?


Mitokondria merupakan 'kilang tenaga' sel-sel badan. Lebih daripada 200 jenis penyakit yang diwarisi telah dikaitkan dengan gangguan fungsi mitokondria termasuk penyakit tua seperti alzheimer, parkinson, diabetes, kanser, penyakit jantung, strok dan lain-lain. Oleh itu salah satu punca terjadinya penyakit-penyakit kronik adalah kegagalan atau gangguan mitokondria.

Kebanyakan sel mengandungi 200 hingga 5000 mitokondria. Sel yang mengandungi lebih banyak bilangan mitkondria menghasilkan lebih banyak tenaga. Mitokondria dikenali sebagai 'kilang tenaga' bagi sel kerana ia menghasilkan aderosina trifostat (ATP) iaitu bekalan tenaga biologi yang mengawal kegiatan badan. Semasa kita muda mitrokondria menghasilkan ATP yang cukup untuk kita kekal aktif.

Apabila usia meningkat, mitokondria kita juga kehilangan bentuk dan struktur menjadi lebih keras dan menghasilkan tenaga yang kurang. Kekurangan tenaga memberi kesan kepada setiap sel dan sistem organ badan. Semakin kita berusia semakin kurang mitokondria dihasilkan.

 Kecacatan fungsi mitokondria


Setiap kali mitokondria menghasilkan tenaga, ia juga menghasilkan radikal bebas berbahaya dan harus dihapuskan

Radikal bebas akan menyebabkan kerosakan kepada setiap bahagian mitokondria. Jika terjadi kerosakan, kurang tenaga akan dihasilkan dan toksin yang terkumpul akan merosakkan sel. Sebab itu salah satu fungsi vivix adalah detox.

 Tanda-tanda mitokondria tidak berfungsi


penyakit jantung
strok

parkinson
kanser

darah tinggi
migrain

paru-paru berlemak
GOUT

sawan

Jika kita ada mengalami penyakit-penyakit seperti di atas ni menandakan mitokondria kita tidak berfungsi dengan baik. Oleh itu, boleh amalkan vivix sebab boleh memulihkan sel-sel tubuh dan meningkatkan mitokondria.


Vivix bertindak balas dalam 4 cara iaitu :


1.     Membaiki dan melindungi DNA

2.    Kesan positif terhadap pengawalan genatik

3.    Penghasilan tenaga (mitokondria)

4.    Melambatkan penghasilan AGE PROTEIN

Sebotol Vivix yang berisipadu 150ml berharga RM475. Namun dengan setiap pembelian 2 hotol Vivix, anda akan mendapat manfaat berikut:


1.     Hanya RM760, di mana sebotol Vivix berharga hanya RM380

2.    Keahlian Shaklee secara percuma

3.    Pos percuma

4.  Buku panduan nutrisi, panduan produk Shaklee, dan buku plan perniagaan Shaklee secara percuma. (Starter Kit)

5.  Pulangan tunai sebanyak lebih kurang RM38 pada bulan berikutnya.

Jika berminat untuk membeli Vivix, sebotol, 2 botol atau 6 botol sekaligus, boeh hubungi akak Nuna di salah satu talian di bawah


BELIAN TERUS SECARA ONLINE
https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=3fdc35e4182c8401034d9710c5e5f8c1



CALL 019-5703129

No comments:

Post a Comment