Friday, July 6, 2018

Kesan Kekurangan Pelincir Sendi

Sendi adalah sambungan antara dua tulang yang membolehkan kita memusingkan kepala, membengkokkan siku, menggerakkan pinggul, berjalan, melompat dan melakukan perkara lain yang kita ingin lakukan. Bagaimanapun, apabila usia semakin meningkat, terdapat sedikit kesakitan dan keperitan yang mungkin boleh menjejaskan kehidupan kita dan menyebabkan aktiviti harian tidak selesa.

 
Justeru, untuk memastikan kualiti hidup kita tidak terjejas, di sini akak Nuna nak share tentang Omega 3 yang terkenal dengan manfaat dan kebaikannya untuk sendi yang sihat.

 
  1. Menggalakkan pergerakan dan kelenturan sendi
Omega 3 bergabung bersama sel yang menghasilkan rawan sendi dan ianya membantu mengawal proses biasa untuk mengekalkan ketebalan tulang rawan pada sendi kita, bagi menghasilkan pergerakan dan kelenturan sendi yang lebih baik.

  1. Menangani keradangan 
Keradangan adalah penyebab utama sakit sendi. Ia boleh menjejaskan sendi kita menyebabkan ia menjadi merah, bengkak da sakit.

Omega 3 didapati berkesan untuk menangani keradangan dengan :

(i)             Membantu mengurangkan pengeluaran eikosanoid dan cytokine yang menyebabkan degrasi rawan serta mengakibatkan kesakitan pada sendi.

(ii)           Mengurangkan pengeluaran tanda-tanda keradangan yang menyebabkan keradangan sendi.

  1. Membantu mengurangkan kekejangan sendi, bengkak dan sakit
 
Oleh kerana fungsinya yang hebat dalam mengawal keradangan, Omega 3 didapati berupaya membantu mengurangkan kesakitan, kekejangan dan bengkak pada bahagian sendi.


  1. Bertindak sebagai pelincir sendi
 
Pelincir sendi dihasilkan secara semulajadi oleh sel pelincir tertentu pada sendi kita. Omega 3 juga umpama pelincir yang dipanggil cecair synovial yang melindungi dan melicinkan sendi.

Ia juga membolehkan pergerakan sendi yang selesa dan membolehkan sendi yang sakit dan berkeriut bergerak dengan bebas.

 
 

Jelaslah di sini bahawa setiap sendi kita sangat berharga. Dan menghargainya dengan menjaga dengan cermat adalah bukti terbaik kita sayangkan sendi. Omega 3 dapat diperoleh salah satunya daripada sumber minyak ikan. Dan sumber minyak ikan terbaik yang mampu menjamin hasil yang memuaskan sudah tentulah Omega Guard daripada Shaklee.
 
Assalam kak. So far macam mana dah seminggu ambik set Shaklee? ada kurang tak sakit tumit?
"Alhamdulillah, dah makin kurang sakit kaki akak."

ye ke kak? Alhamdulillah. Syukur. Saya doakan semoga sakit kaki akak bertambah baik.
  

 
Jika anda ingin mencuba Omega Guard untuk masalah sendi yang mengalami keradangan dan kurang pelincir, boleh hubungi akak Nuna melalui link-link di bawah.



 

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=36b204e2f1feac040d9ea2c2275c5f70
 

019-5703129

 
Konsultasi akan diberikan secara percuma kepada semua pelanggan Shaklee yang berurusan dengan akak Nuna.

No comments:

Post a Comment