Monday, July 30, 2018

Gout boleh sembuh


Gout?

 
Nak mudah faham, gout ialah sakit yang melampau serta mengejut, bengkak, kemerahan, kehangatan dan kekakuan pada sendi. Sesetengah kes, kemungkinan juga pesakt gout akan dilanda demam.

Penyakit gout ialah salah satu bentuk arthritis yang diakibatkan oleh pengumpulan hablur-hablur asid uric pada sendi-sendi. Penyakit ini terlalu menyakitkan dan dalam kebanyakan kes, gout yang berlaku ialah jenis monoarthrits, iaitu  hanya menjejaskan satu sendi, khususnya ibu jari kaki.

Hablur-hablur dalam sendi mengakibatkan sakit keterlaluan ketika kawasan yang terjejas digerakkan. Keradangan tisu-tisu di sekeliling sendi juga mengakibatkan kulit menjadi bengkak dan sakit. Tahap kesakitan tu agak keterlaluan walaupun hanya disentuh secara lembut.

Punca diserang gout

1.     Gout disebabkan oleh peningkatan asid uric atau masalah penyingkiran asid uric atau kominasi kedua-duanya sekali.

2.    Gaya hidup yang tidak sihat

3.    Obesiti atau kegemukan

4.    Genetik

5.    Tabiat pemakanan yang tidak sihat

6.    Penyakit, keadaan kesihatan dan ubatan yang diambil

Cadangan cara melegakan serangan gout

1.     Mandi air suam untuk menggalakkan peredaran darah di sekitar sendi selain untuk melegakan bengkak.

2.    Elakkan pek ais kerana suhu sejuk akan mempercepatkan penghabluran asid uric.

3.    Bekam lintah.

4.    Ikhtiar dengan Vivix Shaklee

Menurut kajian yang telah dibuat di Uviversiti Harvard, anggur dan polyganum cuspidatum (Knotweed Jepun) telah dikenalpasti antara antioksida terbaik yang membantu menurunkan paras asid uric dalam badan.

Dan yang bestnya, kedua-dua ramuan ini adalah antara ramuan utama dalam Vivix!

 
Testimoni 1

Ayah menderita gout berpuluh tahun. Pain killer dan ubat gout peneman setiap hari. Salah makan sikit je mesti gout datang. Jalan sampai memapah dinding.

Tetapi sejak amalkan Vivix satu sudu kecil setiap hari, Alhamdulillah tak ada lagi gout menjengah. Yang bestnya, boleh tinggalkan dah ubat gout dan pain killer yang dah bertahun ambil tu. Dan ayah dah boleh makan makanan kegemaran semula. Syukur Alhamdulillah.
 
Testimoni 2

 
Dah tak perlu guna ubat lain.
Guna Vivix sahaja.
Bengkak masih ada tetapibisa-bias kat kaki dah tak ada.
 
Jika berminat untuk mencuba Vivix untuk membantu masalah gout, atau ada sesiapa yang mengidap gout dan perlu dibantu, boleh hubungi akak Nuna melalui salah satu daripada link di bawah.


BELIAN TERUS SECARA ONLINE
https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=3fdc35e4182c8401034d9710c5e5f8c1

CALL 0195703129

No comments:

Post a Comment