Monday, July 30, 2018

Berapa jumlah kalsium yang diperlukan oleh badan dalam sehari?

Bila sebut kalsium, semua orang akan ingat tulang. Sebut tulang, ingat kalsium. Betul tak? Sebenarnya, selain untuk pembentukan tulang, kalsium juga penting untuk pertumbuhan gigi dan rambut, melancarkan peredaran darah, mengatasi kulit kering dan pecah pada kaki dan tangan, menjaga kestabilan tekanan dalam darah, membantu kesihatan otak dan lain-lain lagi. Jadi berapa jumlah kalsium yang diperlukan oleh badan kita dalam sehari?

Bayi usia 0-5 bulan
400mg
Bayi usia 6-12 bulan
600mg
Kanak-kanak 1-10 tahun
1300mg
Remaja 11-24 tahun
1000mg
25-50 tahun ke atas
1200mg

Jika pengambilan kalsium sehari tidak mencukupi seperti yang sepatutnya, badan kita akan mengambil kalsium daripada tulang. Akibatnya, tulang akan menjadi rapuh.

Perbezaan pil kalsium Shaklee

 
Shaklee menjamin kalsium yang isinya paling seimbang untuk memastikan kadar penyerapannya adalah 99%. Formulanya unik, dibuat dari mineral semulajadi dan garam mineral dari Laut Mati, mengandungi kalsium, magnesium, fosforus dan vitamin D, zinc, kuprum, manganes dan boron.

Nutrien-nutrien ini perlu diambil bersama-sama untuk penyerapan oleh tubuh dan menghalang enapan sesetengah mineral. Kajian telah membuktian suplemen kalsium akan meningkatkan ketumpatan tulang wanita yang telah berumur secara berkesan.

Jisim tulang berkembang pada tahap maksimum bermula pada umur 28 dan kepadatan tulang mula menurun dengan cepat selepas umur 40 tahun.

 
Bagaimana memilih kalsium premium?

1.    Pilih produk sumber kalsium yang ada vitamin D dan magnasium.

2.   Elakkan produk yang dibuat daripada tulang dan dolomite untuk mengelakkan keracunan plumbum.

3.   Elakkan mineral chelated kerana proses tersebut boleh menyebabkan tubuh menyerap logam berat tercemar dan toksin dalam proses menyerap mineral.

Cara terbaik untuk mengukur penyerapan kalsium daripada suplemen adalah dengan mengukur perubahan dalam tahap kalsium darah selepas penggunaan suplemen. Kajian ke atas pengambilan hanya 2 kaplet Ostematrix sehari telah membuktikan terdapat peningkatan statistik penting dalam tahap kalsium darah untuk 12 jam.

 
Satu kaplet Ostematrix Shaklee bersamaan dengan 1 gelas susu kalsium tinggi dan juga bersamaan dengan 80 biji badam. Wow, mudah sangat kan? Hanya telan Ostematrix, mampu membekalkan kalsium keperluan tubuh sepanjang hari.

Cadangan yang disyorkan untuk sehari ialah 4 kaplet sehari. 4 kaplet Ostemarix membekalkan:

1.       1000mg elemental kalsium

2.      400mg magnesium

3.      400IU vitamin D untuk menggalakkan penyerapan kalsim.

Jika berminat untuk mencuba Ostematrix untuk keperluan kalsium harian, boleh hubungi akak Nuna melalui salah satu daripada link di bawah.

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=8c1bbcea199457b63dc39f7a024591f1
 

CALL 019-5703129

No comments:

Post a Comment