Thursday, July 26, 2018

Kepentingn Kolagen Kepada Sendi Kita


Kenapa Kolagen Penting Untuk Kita?

 
1.     Kalau kita tengok bayi yang baru lahir, kulit mereka gebu dan tak berkedut. Ini kerana kandungan kolagen dalam badannya sangat tinggi dan mencukupi.

 

2.    Semakin usia kita meningkat, kandungan kolagen dalam badan akan berkurangan, dan faktor usia itu juga menyebabkan badan kita kurang menghasilkan kolagen baru. Sebab itu kulit kita semakin kusam, mula berkedut, dan sendi pun dah mula sakit.

 

3.    Tambahan pula kita sering terdedah dengan persekitaran yang tidak sihat, hormon yang tidak stabil, stress, serta terdedah kepada sinaran UV yang tinggi. Semua itu mengurangkan lagi penghasilan kolagen dalam badan kita

 

4.    Semakin lama, sendi kita juga semakin haus. Minyak atau pelincir pada sendi juga semakin lama semakin berkurangan. Sebab itu lah terjadinya sakit sendi terutamanya di usia emas.

 

Kolagen bertindak seperti 'gam' yang mengikat tubuh kita yang terdapat dalam otot, tulang, tendon dan kulit. 30% protein dalam tubuh kita adalah kolagen.  Kolagen juga membantu mengekalkan keanjalan kulit dan memainkan peranan penting dalam memastikan ikatan bahagian dalaman dan luaran kulit kita kuat dan sihat.

Mengikut Pembantu Profesor dermatologi di University of Pittsburgh dan Pengarah Pembedahan Kosmetik dan Pusat Kesihatan Kulit selepas umur 20 tahun, kurang 1% kolagen dihasilkan oleh badan berbanding tahun sebelumnya. 


Bagaimanakah cara untuk mengatasi masalah berkaitan sendi ini?

Salah satu caranya adalah melalui pengambilan kolagen. Sudah tentulah kolagen yang akak Nuna yakin dan akan syorkan ialah Collagen Powder Shaklee ni.


Collagen Powder Shaklee telah terbukti keberkesanannya dalam membantu masalah sakit sendi.  Kolagen bukan sahaja berada di kulit, tetapi terdapat di sebahagian besar badan kita. Terdapat kolagen di dalam otot, sendi, gusi dan organ dalaman. Kehilangan kolagen boleh menyebabkan tulang kekurangan kalsium, sakit sendi dan mengalami masalah tulang.

 

Bagaimana kolagen Shaklee menyokong kesihatan sendi?

Dalam collagen powder ada serbuk sisik ikan merah yang kaya dengan kerangan yang mampu membekalkan glucosamine.

Contohnya, orang yang sakit lutut akan cari glucosamine sebab glucosamine inilah yang akan menghasilkan bendalir synovia di permukaan sendi (nama glamor orang panggil sebagai gris atau pelincir).

Ibarat valve kereta bila di sapu minyak, enjin beroperasi dengan lebih lancar. Jadi kuranglah tulang lutut bergesel sesama sendiri. Bonusnya, bukan sahaja lutut yang smooth, seluruh sendi antara tulang di badan menjadi lebih elastik dengan serbuk sisik ikan merah ini.

Saiz molekul Collagen Powder Shaklee yang amat kecil memudahkan penyerapan dalam tubuh meningkatkan lagi kolagen yang diperlukan oleh tubuh.

Testimoni 1


 Dengan mengambil 5 sachet sahaja, dah rasa perubahan. Kulit dah tak kering, lembap-lembap je. Paling rasa perubahan lutut kanan yang bermasalah dari kecik dah tak rasa sakit terutamanya bangun pagi dan naik tangga. Bergantung pada badan masing-masing, ada lambat, ada cepat. Yang penting, selamat.

Oleh sebab itu jangan ragu ragu untuk mengamalkan Collagen Shaklee bila dilanda masalah sakit lutut. Jika berminat untuk mencuba Collagen Powder Shaklee, terutama untuk diri sendiri, atau sebagai hadiah kepada ibu ayah tersayang, boleh dapatkan daripada akak Nuna melalui salah satu daripada link di bawah.

BELIAN TERUS SECARA ONLINE
https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=66de065870e6f6d0124d7145abd6dffb

CALL 019-5703129
FACEBOOK

 

2 comments:

  1. wow tak sangka betul kolagen ni penting sebenarnya. takjub sekejap bila baca point yang pertama tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul.. Kolagen penting. Bukan setakat untuk kulit saja.. Sendi² pn perlu kolagen..

      Delete