Friday, November 18, 2016

Cara yang Betul Mencuci Muka dengan Set Asas Nutriwhite

Assalamualaikum....
 

 
Runsing kan kalau muka ditumbuhi jerawat, terutama di kalangan remaja. Jerawat ni biasa la. Kadang-kadang di sebabkan perubahan hormon. Ada kala disebabkan rutin penjagaan muka yang kurang sempurna.
 
Pertama sekali, untuk menentukan jenis pencuci muka yang sesuai, kita kena tahu dahulu jenis kulit kita. Samada berminyak, berjerawat, kering, sensetif, atau normal. Shaklee mempunyai dua rangkaian pencuci muka berdasarkan jenis kulit seseorang iaitu NUTRIWHITE dan ENFUSELLE. Perbezaan kedua-dua rangkaian penjagaan muka ini seperti berikut :
 
NUTRIWHITE
  • Sesuai untuk mereka yang tidak mempunyai kulit yang sensitif. Dalam erti kata lain, sesuai untuk mereka yang berkulit normal..
  • Individu yang memiliki kulit kering tetapi berminyak hanya di Zon T.
  • Mereka yang mempunyai kulit muka berminyak.
  • Tiada masalah jerawat
  • Nutriwhite bertindak sebagai set muka normal
 
 
ENFUSELLE
 
  • Enfuselle pula sesuai untuk mereka yang mempunyai masalah kulit sensitif.
  • Individu yang mempunyai kulit berminyak atau kering
  • Masih mempunyai masalah jerawat
  • Enfuselle bertindak sebagai set muka yang membantu mengurangkan masalah kulit atau dengan kata lain, ia membantu memperbaiki kulit muka.
 
Ok, sekarang dah tau jenis kulit muka dan dah tau set mana yang sesuai kan. Untuk hari ini, saya nak fokus kepada Nutriwhite. Set paling asas Nutriwhite terdiri daripada 3 jenis iaitu :
 
 
  1. Gentle Deep Foaming Cleanser - bertindak sebagai pembersih
  2. Soothing Radiance Whitening Softner - bertindak sebagai toner yang bertindak mengecilkan liang roma kulit muka dan membekalkan nutrient kepada kulit kita.
  3. Ultimate Protection Whitening Lotion (SPF 15) - bertindak untuk melindungi muka daripada sinaran UV
 
 
Langkah penjagaan muka yang betul ialah :
  1. Dimulakan dengan mencuci muka menggunakan Gentle Deep Foaming Cleanser. Cleanser ini mempunyai berries dan tumbuh-tumbuhan lain yang baik untuk kulit. Membantu melembutkan dan mencerahkan kulit dan digunakan minimum 3 kali sehari.
  2. Diikuti dengan Soothing Radiance Whitening Softner. Gunakan kapas muka, kepit dengan dua jari dan tap tap tap sahaja di muka. Bukan tonyoh ya.
  3. Ultimate Protection Whitening Lotion (SPF 15) perlu dipakai walaupun berada di dalam rumah. Seelok-eloknya mulai dipakai seawal usia 20an supaya muka kekal cantik berseri walaupun dah berumur nanti.
Keistimewaan Nutriwhite ni ialah ia dibuat khas oleh saintis Jepun untuk kulit orang Asia. Di samping itu, ia diperkayakan dengan 16 jenis tumbuh-tumbuhan terbaik dari 16 buah Negara. Nutriwhite sesuai untuk semua peringkat umur tau. Satu set ni boleh tahan antara 6-8 bulan.
 
 
 
Jika berminat, boleh dapatkan dari saya.
SID 1236194
Nuna 0195703129

3 comments:

  1. Teknik cuci muka yg salah boleh buat muka naik jerawat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu..pakai laa yang mahal mana pn kan...

      Delete
  2. Gentle deep foaming clenaser best. Pakai muka bersih taw.

    ReplyDelete