Sunday, July 15, 2018

Pendapatan Isi Rumah Hanya Untuk Bayar Hutang?



Kaji selidik Manulife mendapati purata hutang rakyat Malaysia ialah sebanyak RM56,000 iaitu hampir 10 kali purata pendapatan peribadi bulanan. Hutang-hutang ini termasuklah hutang PTPTN, hutang rumah, hutang kereta dan hutang peribadi.

Check status kewangan masing-masing.

1.      Pendapatan lebih daripada perbelanjaan

Yang ini bagus kerana kita ada lebihan wang setiap bulan yang boleh kelangsungan kehidupan harian. Tetapi berapa ramai daripada kita yang tergolong dalam golongan ini?

 

2.      Pendapatan cukup-cukup untuk perbelanjaan

Kumpulan ini mempunyai pendapatan yang cukup-cukup sahaja. Dapat gaji, bayar hutang, beli barang-barang keperluan harian, teruskan hidup tanpa ada lebihan wang. Yang ini tak berapa bagus kerana jika ditakdirkan berlaku kecemasan, mana nak korek?

 

3.      Pendapatan kurang daripada perbelanjaan

Kumpulan ini pula, sangat parah. Setiap bulan akan terlibat dengan hutang-hutang baharu. Perbelanjaan melebhi pendapatan sampai tak boleh nak buat simpanan langsung. Oh tidak!

 

Buat Shaklee Boleh Bayar Hutang?

 
Betul ke buat bisnes Shakle boleh bantu bebas daripada hutang? Sudah pasti jawapannya YA. Ramai yang sudah berjaya bebas hutang selepas menyertai bisnes Shaklee. Payment Plan Shaklee infiniti. Tidak terhenti setakat RM1 000, RM10 000, RM100 000. Pendapatan boleh sampai ke tahap infiniti yang tiada siapa boleh jangka.

 

Tapi bukanlah setakat buat bisnes, hanya petik jari dan goyang kaki dan mengharapkan duit masuk. Bukan duit terpijak. Tidak, bukan begitu caranya. Kena ada usaha yang setimpal untuk dapat hasil yang setimpal. Yang pastinya, Shaklee telah membuka jalan dan peluang untuk kita rebut. Kenapa tidak, kalau dah ada peluang. Kan?

 

Mahu join bisnes yang simple, yang tak perlukan kedai, dan tak perlukan staff tetapi masyuk? Beribu-ribu orang telah membina bisnes ini di setiap pelusuk negara.

Kenapa bisnes ini menjadi pilihan?

1.       Ada yang nak tambah income supaya tergolong dalam kumpulan pertama seperti di atas.

2.      Ada yang nak bertukar kereta.

3.      Ada yang nak tolong ibu bapa.

4.      Dan yang paling penting, ramai yang mahukan kebebasan masa dan kewangan.

Apa pun alasan anda, mari mulakan langkah hari ini. Hubungi mentor-mentor Shaklee yang boleh membimbing anda. Klik link di bawah untuk dibantu oleh akak Nuna. Jangan tunggu lagi.

CALL 019-5703129

Akak Nuna
Bisnes Mentor Shaklee

No comments:

Post a Comment