Wednesday, August 22, 2018

Semua tentang Collagen Powder Shaklee yang perlu anda ketahui

Collagen Powder

 
 
Ramai yang nak tahu kan apa kelebihan Collagen Powder Shaklee berbanding kolagen lain yang ada di pasaran. Kolagen berfungsi untuk mengekalkan keanjalan dan ketegangan kulit. Kulit yang kerap terdedah kepada sinaran matahari dan pencemaran alam sekeliling menjadi faktor kolagen di dalam sel kulit menyusut dengan lebih cepat sebelum ia mampu dibina semula.

Kesannya kehilangan kolagen pada kulit mengakibatkan kulit menjadi kendur berkedut, kuku juga mudah patah dan turut menyebabkan rambut semakin nipis dan tidak bermaya. Collagen Powder Shaklee mengandungi nutrisi penting untuk menyerlahkan kecantikan dalaman.
 
 

Keistimewaan Collagen Powder Shaklee yang perlu anda tahu


Collagen Powder Shaklee merupakan suplimen kolagen untuk kulit lebih muda dan tegang. Ia merupakan suplimen kolagen yg hebat dan berkualiti tinggi daripada ekstrak sisik ikan merah yang paling tulen. Ia mengandungi 4,000mg proprietari RSS (Red Snapper Scale) Collagen Saiz molekul yang lebih kecil berbanding kolagen lain kira-kira 1,000 Dalton*. Jadi penyerapan lebih optimum dan mudah diserap oleh badan.
Collagen Powder ni membantu kepada peningkatan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan. Ia sangat mudah larut dengan minuman dan makanan kegemaran anda. Ia dipek di dalam satu uncang bagi memudahkan kita dan boleh dibawa ke mana saja pada bila-bila masa sahaja.
*Majalah iSihat Sept 2012

 


 
Yang paling best, ada tambahan 7 lagi bahan utama dalam Collagen Powder bagi meningkatkan lagi keberkesanan kolagen RSS dan menyokong kecantikan luar dan dalam.
 

Bahan utama dalam Collagen Powder Shaklee


7 bahan utama itu adalah seperti di bawah
 
1 - Lactobacillus acidophilus - meningkatkan penyerapan kolagen
 
2 - Ekstrak biji Camellia Japonica - mengandungi ekstrak asid oliek dan isoflavon, membekalkan nutrisi dan penghidratan
3 - Ekstrak kulit kerang laut - kandungan Glukosamina berfungsi sebagai pelincir sendi, menghidrat mata dan melegakan ketidakselesaan mata
4 - Ekstrak Pfaffia - meningkatkan prestasi tenaga, dan diguna secara tradisional untuk merawat keguguran rambut, hormon tak seimbang dan peningkatan tenaga batin
5 - Vitamin C - merangsang pengeluaran kolagen dan menentang radikal bebas yang akan merosakkan kulit
6 - Vitamin B2, B6 - bergabung dengan lemak, karbohidrat dan metabolisme protien untuk membekalkan tenaga yang penting di dalam proses pengeluaran kolagen di dalam sel-sel tubuh.
 
7 - Kolagen ikan - membekalkan elastin untuk mengekalkan kulit yang lebih anjal

 

Perbezaan ESP dan Collagen Powder

Seperti yang kita tahu ESP ni adalah sumber protein. Collagen Powder pun salah satu sumber protein juga.

Tapi apa bezanya ye?

ESP adalah sumber protein hemraj di mana jika sel sel tubuh kita ada yang rosak atau kekurangan protein, ESP akan membantu memperbaiki kerosakan dan membentuk sel-sel baru yang lebih sihat. Macam untuk pesakit gastrik yang sel perutnya luka/menipis, maka ESP akan membantu merawat dan memperbaiki sel yang bermasalah tadi.
Collagen Powder Shaklee pula fokus kepada pembentukan kolagen di dalam badan kita. Kolagen merupakan salah satu jaringan protein yang penting di dalam tubuh badan kita.
Secara asasnya protein terbahagi kepada 4 struktur iaitu Primary, Secondary, Tertiary and Quarternary. Kolagen adalah protein dalam struktur Quarternary. Penghasilan struktur quarternary ini memerlukan gabungan protein yang lengkap, gabungan daripada struktur primary, secondary dan tertiary.
 
Jadi jika diet seharian kita memang tak cukup protein maka struktur quarternary ini memang sukar untuk dihasilkan. Maka penting untuk kita mengambil kedua dua produk ini untuk memastikan tubuh mempunyai struktur protein yang mencukupi. Kulit pun sihat berseri.
Tanpa kolagen yang mencukupi, sambungan tulang kita akan mudah terkehel. Kulit kita juga cepat mengendur dan kelihatan lebih tua dari usia sebenar. Sebab tu kalau ibu ayah kita sakit sakit sendi, kolagen memang sangat bagus untuk mereka.
Collagen Powder Shaklee membantu membekalkan kandungan kolagen dalam badan seterusnya menjadikan kulit lebih anjal dan berseri.
 

 

 
Collagen Powder Shaklee semestinya tidak akan sama dengan kolagen lain di pasaran dari segi rasa dan khasiatnya. Ada bau sedikit, tapi bau dan rasa yang boleh diterima tekak. Sekali rasa, pasti nak lagi. Tambah-tambah pula bila dah dapat manfaatnya. Jika berminat nak dapatkan Collagen Powder Shaklee ni, boleh hubungi akak Nuna di salah satu link di bawah
 

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=66de065870e6f6d0124d7145abd6dffb

 

CALL 019-5703129

No comments:

Post a Comment