Tuesday, August 7, 2018

Tips pulihkan tulang patah dengan cepat




 Patah tulang



Patah tulang boleh berlaku kepada sesiapa sahaja. Dewasa, kanak-kanak, tua ataupun muda. Selalunya kita dengar warga tua lebih mudah berlaku patah tulang kerana katanya tulang dah semakin reput (
10 TIPS ELAK TULANG REPUT). Namun, terdapat juga kes tulang kanak-kanak yang mudah patah walaupun hanya terjatuh ketika bermain. Tak kurang juga kes patah tulang akibat kemalangan.


Apa pun penyebabnya, tulang yang patah sedikit sebanyak akan mengganggu aktiviti harian kita. Ye lah, nak bergerak pun susah, nak buat kerja pun susah. Kan? Proses peyembuhan tulang yang patah biasanya mengambil masa yang lama. Ada yang sampai berbulan-bulan, malahan ada yang sampai bertahun masih perlu bertongkat. Kalau tulang patah di sendi, proses penyembuhan mungkin lebih cepat berbanding patah di tengah-tengah tulang.


Tips supaya tulang yang patah segera sembuh


1. Mengambil kalsium secukupnya




Kalsium adalah salah satu nutrien yang bertanggungjawab dan penting dalam proses penyembuhan tulang yang patah. Kalsium diserap oleh badan bersama Vitamn D. Peningkatan pengambilan kalsium boleh membantu mempercepatkan penyembuhan tulang patah. Kalsium boleh didapati daripada susu, makanan seperti keju dan juga melalui suplimen.


2. Memperbanyakkan pengambilan protein




Protein juga salah satu nutrien yang penting untuk memastikan proses penyembuhan tulang patah berlaku dengan lebih cepat. Kita boleh dapatkan bekalan protein daripada ayam, telur dan lain-lain lagi.

3. Mengambil vitamin untuk mmpercepatkan penyembuhan tulang patah

Salah satu cara untuk tulang patah cepat sembuh ialah dengan pengambilan vitamin. Perlu diingat, vitamin bukan ubat tetapi vitamin membantu mencukupkan nutrisi yang diperlukan oleh badan. Akak Nuna sarankan anda yang mengalami patah tulang untuk mengambil vitamin Shaklee iaitu Ostematrix dan ESP.


Ostematrix




Ostematrix adalah gabungan kalsium, magnesium dan Vitamin D. kalsium adalah mineral utama dalam komposisi tulang manusia. Justeru, ia mempunyai fungsi penting dalam penyembuhan tulang patah. Vitamin D dan magnesium dalam Ostematrix memberikan penyerapan optimum kepada kalsium oleh tubuh.


Dengan pengambilan mengikut saranan yang sepatutnya dalam sehari, mampu membekalkan kalsium yang diperlukan oleh tubuh badan.


ESP




ESP ini memang antara vitamin yang sentiasa mendapat permintaan yang tinggi. Ianya adalah protein daripada soya non GMO terbaik yang berupaya mempercepatkan penyembuhan luka atau tulang patah. ESP akan memperbaharui sel-sel yang rosak dan ini akan membantu proses penyembuhan kerana tulang juga tersiri daripada sel.


Testimoni 1




Patah-patah memang elok. Bapa mertua patah bahu bulan lepas. Pi xray tadi Alhamdulillah. Dah ok sikit. Doktor pn terkejut sebab baik cepat. Kalau ikut umur dia, lambat nak boeh baik sebab dah berumur



Jika berminat untk mendapatkan Ostematrix dan ESP untuk masalah tulang patah, boleh klik salah satu link di bawah.





BELIAN TERUS SECARA ONLINE




CALL 0195703129



















No comments:

Post a Comment