Friday, August 17, 2018

Ikhtiar mengandung bagi masalah period tidak teratur

Mengandung


Berikut ialah perkongsian daripada salah seorang sahabat yang berusaha untuk mengandung tetapi mengalami masalah period yang tidak teratur.
 
============================================

“AMALKAN GLA COMPLEX, BELUM HABIS SEBOTOL PERIOD JADI TERATUR
 
Nama saya Nur Atiqah Nor Azam. Umur 23 tahun dan bekerja sebagai guru di Kelantan. Dulu saya mengalami masalah period tidak teratur ketika belajar di Jordan selama 2 tahun. Pernah sekali selama 6 bulan saya tak period dan masa tu perut saya buncit dan keras macam orang mengandung. Saya cek dekat hospital Doktor just explain masalah hormon dan bagi ubat hormon saja untuk period keluar balik.

Period keluar tapi bulan² seterusnya tak period dah. Saya jadi stress, Macam-macam petua jugak saya buat tapi period tetap sama tak datang 2/3 bulan. Tambah stress tahun tu saya akan kahwin dan risau kitaran haid saya ni akan jejaskan impian saya nak melahirkan anak di tahun pertama perkahwinan.
 

Jadi saya cuba GLA SHAKLEE selama 2 minggu, Kemudian saya period dan saya consume tak sampai sebotol period saya teratur dan sharp. Jadi dengan consume GLA saya boleh tahu dan target waktu subur saya dengan betul. Alhamdulillah. Sekarang kandungan pertama saya sudah 8 bulan 3 minggu dan saya juga mengamalkan SET HAMIL SHAKLEE. Alhamdulillah tak ada masalah sepanjang mengandung.

Doakan saya selamat bersalin secara normal ya”
 
===========================================
 
Alhamdulillah, ikhtiar, tak salah kan. Punca susah hamil, salah satunya adalah disebabkan hormon tidak stabil.
 
GLA ialah asid lemak Omega-6 yang digunakan oleh tubuh untuk menghasilkan prostaglandin iaitu bahan yang berperanan untuk mengawal atur pelbagai proses dalam tubuh.
 
Jika anda nak juga berikhtiar untuk hamil dengan GLA Shaklee, boleh hubungi akak Nuna di salah satu link di bawah.
 
https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=15a489297bc333543df57db9123d6735
 

No comments:

Post a Comment