Sunday, August 5, 2018

Persepsi terhadap suplimen berubah setelah...


Dayang seorang yang aktif. Sebagai seorang guru, punya ketinggian 143 dan bertubuh kecil, sangatlah senang untuk berlari, melompat dan bergerak ke sana sini bersama anak-anak murid yang turut aktif bersama dalam beraktiviti perkhemahan.

2014 adalah tahun yang paling tragis pernah Dayang alami. Di mana, Dayang telah di diagnosis slip disc minor pada tulang T3 hingga L5.

Ia bermula dengan aktiviti perkhemahan perdana di.sekolah. Masa itu, pelajar sedang mengumpulkan khemah untuk dijemur di kawasan tapak perhimpunan. Mereka hanya biarkan sahaja khemah yang masih terbungkus rapi tanpa.membentangkannya. Apalagi, tanpa membuang masa, cergas sahaja Dayang dan 3 orang pelajar lelaki (yang ketika itu, guru lelaki hanya melihat gelagat mereka  tanpa memberikan bantuan) untuk meleraikan semua ikatan dan bentang khemah tengah panas.

Mahu juga dekat 2 jam mereka bertungkus-lumus menyiapkannya. Bukan setakat, bentang sahaja, malah dalam jam 4 kemudiannya, mereka punggah kembali khemah, gulung dan ikat rapi untuk diagihkan pula kepada 400 pelajar yang telah dibahagikan ke beberapa kumpulan.

Bayangkan, 80 khemah tadi, sebenarnya seberat 5 kg mereka angkut pula ke padang berulang alik. Bukan tiada pelajar, mereka ketika itu sedang dalam LDK di dewan. Belakang amat sakit, tapi Dayang tetap teruskan kerja. Sebelah malamnya pula, oleh kerana ketika itu, hanya Dayang seorang sahaja guru penasihat pengakap ketika itu, makanya Dayang terpaksa berulang alik ke bilik kelas di tingkat satu dan surau untuk memantau ahli pasukan.

Kaki, kalo nak dikatakan sado, rasanya malam itu sudah pasti Dayang sudah boleh rasa betapa lenguhnya ulangalik tidak berhenti. 4 hari 3 malam berlangsung program, alhamdulillah, pasukan Dayang berjaya mendapat tempat pertama dan Dayang menerima anugerah guru paling aktif dalam pasukan.

Rupanya kepenatan tersebut tidak berakhir di situ, satu pagi ketika bangun subuh, tulang belakang terasa bergetar dan pedih sangat. Kaki kanan hampir tidak dapat digerakkan, malah sebelah anggota seperti kebas. Apabila berdiri sakit itu reda, bila duduk, Allahu Akbar.... Sakitnya hingga ke tulang sulbi.

Suami Dayang sarankan agar ke poliklinik, sampai sana tiada perkhidmatan xray dan hanya diberi painkiller. Kesan ubat hanya sementara, 4 jam kemudian, sakitnya hingga tidak dapat tidur. Suami Dayang juga turut menangis melihat keadaannya yang hanya mundar mandir dalam bilik mencari keselesaan.

Walau mengantuk, Dayang tetap tidak baring atau duduk lama. Mengerang dan menangislah Dayang menahan kesakitan. 3 hari menunggu suaminya cuti, dan dibawa berurut. Bukannya sihat tapi makin bertambah sakit. Terasa semua urat tegang. Kemudian, suaminya ajak pula pergi jumpa pakar xray yang dicadangkan doktor poliklinik tempohari.

Maka, di sanalah Dayang temui jawapan. SLIP DISC MINOR yang mana tulang Dayang sedang menghimpit saraf otot kaki kanan. Pakar cadangkan Dayang MRI scan lagi di hospital kerajaan. Kali ini Dayang tekad, tidak mahu makan ubat. Mahu cari suplemen pula.

Sebelum itu, Dayang berjumpa tabib cina untuk terapi. Saranan tabib, Dayang kena elakkan minum dan makan makanan yang berais serta duduk dalam postur yang baik.

 
Kemudian, Dayang cuba amalkan Ostematrix mengikut dose tinggi (atas saranan kawan) tiap malam dan pagi 4 biji sehari. 6 bulan dalam proses penyembuhan, kawannya perkenalkan Vivix, sirap tonik yang telah merubah 360 darjah persepsinya terhadap makanan tambahan.

Kini, Dayang sudah boleh bersukan kembali walau masih belum sepenuhnya sembuh. Vivix kini jadi minuman wajib tiap pagi untuk Dayang kekal cergas sepanjang hari bertugas. Dan Ostematrix kekal TEMAN TRAVEL Dayang ke mana mana.
 

Begitulah kisah Dayang yang telah berubah persepsinya terhadap makanan tambahan. Memang benar, suplimen ni bukan ubat. Namun, kandungan di dalamnya mampu melengkapkan nutrisi yang diperlukan oleh badan, sekaligus menjadikan badan kita cergas dan cepat sembuh.

Jika berminat untuk mencuba suplimen yang terjamin halal, selamat dan berkesan, boleh hubungi akak Nuna di salah satu link di bawah.


https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=6fa77d8a28f18e84d21d2ca54366996e
 

CALL 019-5703129

No comments:

Post a Comment