Thursday, August 16, 2018

Susah tak nak buat bisnes Shaklee?

Bisnes

Persoalan yang biasa diterima, susah tak nak buat bisnes Shaklee? Persoalan susah atau senang ni, susah nak jawab. Sebab tak ada benda yang mudah pun dalam dunia. Dan benda yang susah tu, bukan selamanya susah. Kalau kena caranya, benda yang susah pun boleh jadi senang. Kalau cukup ilmu, benda yang susah pun akan senang. Yang penting, kita sendiri kena cuba, buat dan redah sahaja.
Setiap apa yang kita buat dalam dunia, semua atas diri kita sendiri. Makan pun, kita sendiri kena kunyah. Sama juga dengan bisnes. Nak buat bisnes, yang paling utama, kena keluar dari zon selesa.

Tips untuk berjaya dalam Shaklee

 
Bagi yang berminat nak buat bisnes, dan tak tahu nak mula dari mana, boleh bermula dengan Shaklee. Mula dengan Shaklee, dan selamanya dengan Shaklee. Beberapa tips untuk berjaya dalam Shaklee ni ialah:
1.    Diri kita sendiri mesti menjadi duta kepada produk kita. Kita guna, rasai kesan dan share kebaikan. Mudah. Tak perlu upah orang, tak perlu reka cerita. Diri kita sendiri menjadi bukti.
 

 
2.    Lepas kita dah dapat kesan yang baik, niatkan dalam diri untuk bantu orang lain juga, supaya mendapat manfaat dan kesihatan yang baik, sama macam kita. Teruskan berkongsi kebaikan vitamin.
 
3.    Perlu ada ilmu kesihatan. Tak semestinya kena jadi pakar dulu baru boleh berjaya. Yang penting, sentiasa berusaha menambahkan ilmu. Shaklee selalu menganjurkan kelas-kelas dan bengkel-bengkel berkaitan produk dan jugak berkaitan bisnes. Ilmu perubatan dan ilmu nutrisi adalah 2 cabang yang berlainan. Jadi, gali ilmu sebanyaknya dan melalui sumber yang betul.
 
4.    Produk yang menggerakkan perniagaan. Kalau kita hanya fokus duit semata-mata, memang susah nak bertahan.
 
5.    Ikut segala tunjuk ajar mentor, buat penambahbaikan, dan ulang. Yang paling pening dalam bisnes Shaklee adalah 3S. Apa itu 3S? Akan akak Nuna huraikan jika anda berinat nak buat bisnes dengan Shaklee bersama akak Nuna
 

Perbezaan Shaklee dengan MLM lain

Secara jujurnya, akak Nuna TIDAK PERNAH menyertai mana-mana MLM yang ada. Shaklee adalah yang pertama dan tak mungkin akan berpaling kepada bisnes lain. Bisnes Shaklee dah bertapak lama di Malaysia, dan dunia amnya. Syariat ini bukan sekejap ada, sekejap hilang. Kalau tanya atok nenek dulu pun, pasti ada yang mengenali Shaklee. Bisnes Shaklee ialah bisnes tentang produk kesihatan yang selamat dan berkesan. Wajib kita mempunyai ilmu.
Setelah mengkaji sistem pemasaran Shaklee, ternyata Shaklee mempunyai segala perancangan dan sistem yang teliti. Pelbagai gajaran yang Shaklee tawarkan kepada ahli-ahlinya. Dan sistemnya sangat adil. Hanya yang berusaha sahaja yang akan berjaya. Tidak ada untung atas angin atau income buta. Tidak ada dalam Shaklee. Dan memang begitulah sepatutnya bisnes. Kita dapat hasil adalah daripada usaha dan titik peluh kita.
Antara ganjaran yang Shaklee tawarkan ialah Cash, Car bonus dan Convention (3C). Yang ini sangat istimewa kerana ganjaran yang Shaklee tawarkan ialah income infiniti. Maksudnya seberapa banyak yang layak, tetap Shaklee akan bayarkan. Plan pembayaran bonus ini telah dipatenkan dan tiada mana-mana syarikat MLM lain boleh tiru. The one and only dalam dunia.
Jadi, jika masih tercari-cari bisnes yang stabil dan boleh membantu kita menambah pendapatan? Mulakan langkah dengan Shaklee! Hubungi akak Nuna, mentor bisnes anda untuk mendapatkan tunjuk ajar.

No comments:

Post a Comment