Saturday, August 11, 2018

Sakit sendi kian sembuh

Sakit sendi


 

Kenapa sakit lutut dan sendi berlaku?
Semua binaan sendi kita yang terdiri daripada ligamen, tisu, kusyen adalah diperbuat daripada sumber protein iaitu kolagen. Kolagen membantu mengekalkan kepadatan dan kekuatan tulang. Biasanya kolagen ini akan terhakis sedikit demi sedikit dalam tulang rawan (cartilage) apabila umur kita semakin meningkat.

 

Sakit sendi dan sakit lutut ini sering berkait rapat.kalau nak tahu, tulang rawan yang mula terhakis serta kerosakan pada kolagen dalam tulang rawan adalah penyebab kepada sakit lutut.
Apabila kolagen dah mula hilang dan terhakis, mulalah kita akan rasa sakit sendi dan lutut. Jadi, jangan pandang ringan bab kolagen ini.
 
Makin tua makin kita perlukan kolagen tambahan kerana banyak kolagen telah hilang. Sebab itu suka untuk akak Nuna sarankan Collagen Powder daripada Shaklee ni.

 

Lagi satu vitamin yang akak Nuna sarankan ialah Vivix.
 
Vivix ni memang power dalam segala hal. Kehebatannya dalam mengubati sakit sendi dan lutut tidak dapat disangkal lagi. Boleh baca berkenaan Vivix dalam entry Vivix dan bagaimana ia bertindak.

Testimoni 1


 


 Satu hari mak bagitau yang mak sakit lutut. Puncanya sebab mak jatuh katil. Umur mak dah 70-an, maka proses pemulihan tu makan masa. Mak dah amalkan Ostematrix tapi sakit masih belum surut.
Entah macam mana satu hari Allah ilhamkan saya untuk mencuba Vivix. Padahal sebelum ni paling nak elak Vivix sebab mahal. Tapi disebalik hargana tu memang tersorok hasil keberkesanannya. Alhamdulilla, lepas 2 minggu consume Vivix, sakit lutut mak dah hilang dan mak aktif seperti sediakala.
 

Testimoni 2

 
Saya dengan pemgambilan 5 sachet sahaja dah rasa perubahan. Kulit dah tak kering. Lembap-lembap je. Paling rasa perubahan lutut kanan yang bermasalah dari kecil dah tak rasa sakit terutamanya bangun pagi dan naik tangga.
 
 
 
 
 
Jika berminat untuk mencuba Collagen Powder dan Vivix untuk masalah sakit sendi dan lutut, boleh hubungi akak Nuna di salah satu link di bawah.
https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=931a5f9a02c3c557c941f45ed2677c90
 
CALL 019-5703129
 
 


No comments:

Post a Comment