Monday, August 13, 2018

Mak dah tak sakit kaki lagi


Itulah mak kita

 

Bangun pagi, awal daripada orang lain. Orang lain baru bangun, tapi dia dah siap sediakan sarapan. Dah sudah makan, dikemasnya meja makan, disapunya lantai, dimop buat kali kedua. Basuh baju, sidai baju, prepare masak untuk lunch pulak. Hala ke petang, angkat pulak jemuran yang dah disidai tadi, lipat pulak baju-baju yang dah kering. Pastu masak lagi untuk makan malam. Tu tak kira lagi anak-anak bergusti, anak-anak melasak buat sepah.
Tetapi sikit pun tak ada keluhan. Kalau dibantu suami dan anak-anak, Alhamdulillah. Tapi sungguh, walau macam mana pun, biasanya mak-mak ni kental jugak siapkan kerja rumah sorang-sorang. Baik yang muda, mahupun dah berusia. Buktinya, tengok la mak-mak kita sendiri. Daripada kita kecik, sampailah dah besar. Mak tak henti-henti buat kerja tanpa keluhan.
Cuma, semakin mak berusia, kudratnya dah tak sama macam muda. Dah mula sakit-sakit belakang, lenguh-lenguh badan. Sesekali anak cucu balik, diminta untuk dipicitkan belakang. Namun, tetap tanpa keluhan. Hanya ingin bermanja, katanya.
Kita sebagai anak, yang prihatin dan sayangkan mak pasti dapat merasa, alangkah seronoknya kalau mak kita sentiasa sihat, sentiasa bertenaga, sama macam muda-muda dahulu. Seronoknya tengok mak yang aktif, mak yang sering dan sanggup buat apa sahaja tanpa keluhan, dan mak yang sentiasa gembira serta sihat.
Jadi, tibalah masanya untuk kita pula berbakti kepada mak kita. Memang kita takka mampu membalas jasa mak kita, sampai bila-bila walau dengan apa cara sekalipun. Tapi tak salah kalau kita bantu berikan kesihatan yang baik kepada mak kita. Kita bantu cergaskan badannya dengan hanya satu minuman yang mampu mengembalikan tenaganya, minuman yang boleh cergaskan badan serta sihatkan dalaman mak kita.
Minuman itu tak lain dan tak bukan, Vivix, si tonik merah. Vivix keluaran Shaklee dah berada di pasaran sejah tahun 2008 tanpasebarang masalah dan komplen. Ternyata, minuman Vivix ini sangat selamat dan berkesan. Sempena dengan promosi Vivix pada bulan ini sangatlah sesuai untuk kita jadikan Vivix sebagai hadiah kepada mak tersayang. Inilah hadiah yang paling bermakna untuk mak kita selain kasih sayang yang tidak berbelah bahagi.

Testimoni 1

 
Mak khabar baik. Minggu pertama dia ambik,
dia cakap rasa lenguh kat kaki dah berkurangan.
Tak perlu makan pil untuk hilangkan sakit
tu macam hari-hari sebelum ni.


Testimoni 2

 
"Kak su, lutut yang Nampak perubahannya.
Solat pun tak ada la nak agak-agak semasa
duduk tahiyat awal dan akhir.
Syukur Alhamdulillah
 
 


Jika berminat untuk mencuba Vivix untuk mak tersayang, boleh klik salah satu link di bawah. Atau jika ada sebarang persoalan boleh juga hubungi akak Nuna di talian di bawah.

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=3fdc35e4182c8401034d9710c5e5f8c1
 
CALL 019-5703129

No comments:

Post a Comment