Wednesday, September 12, 2018

Simptom-simptom kolesterol tinggi

Kolesterol




Kolesterol ni ialah satu perkataan yang biasa kita dengar. Apabila kawan-kawan ajak ke kedai makanan segera, TAKNAKKK kita kata. Kolesterol banyak la, garam banyak la. Bila kolesterol banyak, takut gemuk. Sebenarnya kolesterol tu macam mana? Kolesterol ni kita tak nampak macam mana rupa dia sebab dia ada dalam badan.


Cara paling mudah untuk check tahap kolesterol ialah dengan membuat pemeriksaan kesihatan. Boleh check di farmasi dengan dikenakan sedikit bayaran. Biasanya kita bayar lebih kurang RM10 untuk check.


Selepas dah buat pemeriksaan kesihatan, jangan pula terkejut dengan keputusannya. Sebab ada orang yang kurus tapi bacaan kolesterol lebih tinggi berbanding orang yang gemuk. Sebenarnya kolesterol tidak kira berat badan. Sebab tu ada yang kata, kurus tidak semestinya sihat, dan gemuk tidak semestinya sakit. Cuma, bila gemuk, lebih berisiko untuk terkena penyakit.


Tetapi kalau kita tak buat pemeriksaan kesihatan, macam mana kita nak tahu kadar kolesterol kita samada tinggi atau tidak. Ada beberapa simptom untuk check samada kolesterol kita tinggi atau tidak.


Simptom-simptom


Antara simptom-simptomnya ialah:


1. Biji-biji kolesterol dekat mata. Yang ni biasa kita jumpa, orang yang terdapat biji-biji di sekitar kelopak mata dan bawah mata. Dan ada juga yang berbiji-biji di leher atau muka.

 
2. Selalu sakit kepala sebab darah dan oksigen susah nak ke otak kerana arteri darah dah sempit.

3. Kebas kaki dan kaki selalu bengkak.

4. Senak dada sebelah kiri.
 
 

Kurangkan kolesterol dengan Vivix

 
Testimoni :

Ada seorang customer ni, maknya selalu sakit kepala. Selalu tak sihat dan sakit-sakit badan. Suatu hari maknya sakit kepala yang teramat dan dia bawa maknya ke klinik. Hasil daripada ujian darah yang dilakukan, didapati tahap kolesterol maknya sangat tinggi dan tekanan darah pun tinggi. Doktor bagi tempoh lagi 6 bulan untuk datang semula buat ujian darah. Pesanan doktor untuk jaga makan, bersama bekalan ubat-ubatan.
 
Dalam tempoh nak sampai 6 bulan tu, dia bagi maknya makan Vivix Shaklee dan Phytocol-ST. Selepas 6 bulan, dia bawa maknya ke klinik untuk check darah semula, dan Alhamdulillah bacaan kolesterol dan tekanan darah maknya dah normal.

 

Bagaimana Vivix dan Phytocol-ST bertindak?

 

Vivix

 

 
Vivix membantu mengawal paras kolesterol kerana ia bersifat antioksida yang berperanan melindungi sel termasuk sel di saluran darah. Vivix juga membantu menghalang lemak-lemak dari melekat di salur darah.
 
 

Phytocol-ST

 
Phytocol-ST pula membantu membasmi kolesterol tidak baik. Kita perlu tahu yang badan kita masih perlukan kolesterol (yang baik) kerana di dalam bahagian organ dan badan kita memerlukan kolesterol untuk berfungsi dan sihat. Tetapi kolesterol yang tidak baik melekat pada salur darah dan mengakibatkan serangan jantug. Jadi, Phytoco-ST berfungsi untuk menghapuskan kolesterol yang tidak baik.
 

Bacaan normal untuk kolesterol ialah di bawah 5.2. Jika bacaan lebih daripada itu, segera dapatkan pemeriksaan dan nasihat doktor. Dan boleh juga ikhtiar dengan Vivix dan Phytocol-ST. Jika ingin mendapatkan Vivix dan Phytocol-ST untuk ikhtiar turunkan bacaan kolesterol, boleh klik salah satu link di bawah :
 

 
https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=b459ce8c3b6ee54bf4291d4bb11ddba6

CALL 019-5703129

No comments:

Post a Comment