Monday, September 24, 2018

Kunyah-kunyah dapat manfaat!

Gula-gula dan kanak-kanak


Majoriti kanak-kanak suka makan benda yang manis terutamanya gula-gula. Akak Nuna sebut majoriti, bukan semua. Sebab ada je kanak-kanak yang tak suka gula-gula. Contoh terdekat, anak-anak akak Nuna. Dua pertiga sangat suka gula-gula hasil pengaruh rakan sebaya. Jika tiada akak Nuna di sisi, memang ‘selamat’ la depa dua beradik. Lain sekali dengan anak yang sulung. Dia tak sukakan benda yang manis. Kek, air yang termanis sikit pun dia tak suka, gula-gula, dan kadang kala akak Nuna goreng bihun terrrrrlebih gula pun dia taknak makan. Jadi, anak yang sulung tu akak Nuna kurang risau bab makanan manis. Dia pandaijaga diri, insyaAllah.

Untuk anak kedua dan ketiga, memang akak Nuna akan perhatikan betul-betul. Dan tambah melegakan akak Nuna, sekarang dah ada pengganti gula-gula untuk depa 2 beradik kunyah-kunyah. CHEWABLE VITA C PLUS 100MG! Ya, tepat sekali. Vitamin C dalam bentuk chewable iaitu boleh dikunyah. Bermaksud, sesiapa yang mahukan manfaat vitamin C, tetapi mengalami masalah untuk menelan, boleh consider Chewable Vita C Plus ni.

APA ITU CHEWABLE VITA C PLUS?

 

1. Ianya diperbuat daripada sumber semulajadi seperti tumbuh-tumbuhan. Ia juga mengandungi serbuk Rosehips, Bioflavonoids Citrus dan Hesperidin untuk meningkatkan fungsi vitamin C.
 
2. Selain itu, Bioflavonoids juga berfungsi untuk meningkatkan penerapan optimum Vitamin C.
 
3. Dos bagi sebiji Chewable Vita C Plus ialah hanya 100mg menjadikannya sesuai untuk semua peringkat umur termasuk kanak-kanak.
 
4. Saiz sebiji Chewable Vita C Plus ni lebih kecil berbanding Sustained Release Vita C dewasa menjadikannya mudah dihisap, dikunyah atau ditelan.
 
 
 
5. Ianya tidak mempunyai sebarang pewarna, perisa, pemanis tiruan atau pengawet tambahan.
 
6. Rasa OREN semulajadi iaitu masam-masam manis membuatkan bukan sahaja kanak-kanak, malahan orang dewasa termasuk ibu mengandung juga sukakannya.
 
7. Sebiji Chewable Vita C Plus bersamaan dengan 1 ½ biji oren iaitu 100mg dalam satu tablet. Sebiji untuk kanak-kanak, dan 5 biji untuk orang dewasa adalah memadai untuk keperluan harian.
 
8. Kanak-kanak sangat digalakkan mengambil vitamin C dalam diet harian kerana mereka sering terdedah dengan persekitaran yang tidak sihat. Vitamin C membantu meningkatkan imun badan anak-anak kita.
 

 

MANFAAT CHEWABLE VITA C PLUS

 
1. Meningkatkan daya imunisasi badan.
 
2. Memelihara kandungan antioksida semulajadi dalam tubuh.
 
3. Mengurangkan selsema, batuk dan demam
 
4. Menguatkan tulang, gigi serta gusi yang sihat
 
5. Membantu dalam penghasilan kolagen dalam badan
 
6. Melindungi kolagen badan dari rosak dan musnah
 
7. Meningkatkan penyerapan iron untuk mereka yang paras HB rendah
 
 
 
 
 
 
Sebotol Chewable Vita C Plus ini mengadungi 90 biji dan untuk penggunaan sehingga 3 bulan jika diambil setiap hari berturut-turut. Harganya hanya RM51.25 sebotol. Sangat-sangat berbaloi kan? Jika anda ingin mendapatkan Chewable Vita C Plus, boleh klik salah satu link di bawah :
 
 
https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=fdf198a3bda021ef2a7c9ba574aa6a1a

CALL 019-5703120

 

No comments:

Post a Comment