Monday, September 10, 2018

Pilihan bahasa pengedar Shaklee

Bahasa Pilihan


Ada yang tertanya-tanya, apa pilihan utama sebagai pengantar bagi pengedar Shaklee ni? Adakah Bahasa Inggeris? Maklum lah, pangkalan utama di US sana nun kan. Saya yang tak pandai bahasa Inggeris ni macam mana? Tak boleh buat bisnes ke?
 

Sebenarnya, di Shaklee, pilihan bahasa utamanya ialah Bahasa Melayu, Bahasa Inggeris dan Mandarin. Pilihan bahasa ini termasuklah dari segi pemilihan Member Kit serta kelas-kelas yang dijalankan. Member Kit ialah kit permulaan yang akan dihantar kepada semua ahli Shaklee yang berdaftar sebaik sahaja selesai urusan pendaftaran sebagai ahli samada secara online atau pendaftaran di branch secara offline.
 

Member Kit ini mengandungi beberapa naskah risalah antaranya berkaitan produk-produk Shaklee, plan perniagaan Shaklee, laporan landmark study yang Shaklee jalankan, senarai paten yang telah diperoleh dan banyak lagi. Setiap ahli yang berdaftar bebas untuk memilh bahasa yang selesa dengan mereka untuk membeli Member Kit ini.
 

Ada yang sukakan Bahasa Melayu sebagai bahasa pengantar. Ada juga yang memilih Bahasa Inggeris dan tak kurang juga yang memilih Bahasa Mandarin. Kebiasaannya, akak Nuna akan tanyakan dahulu kepada ahli yang baru mendaftar samada hendak memilih bahasa Melayu, Inggeris atau Mandarin. Tak semestinya orang Melayu akan memilih Member Kit dalam Bahasa Melayu. Ada juga pengedar Shaklee melayu yang lebih selesa menggunakan Member Kit dalam Bahasa Inggeris. Contohnya macam ahli yang mendaftar dengan akak Nuna ni. Beliau memilih member Kit berbahasa inggeris.
 


Pilihan bahasa ini bukan sahaja kepada Member Kit, malahan laman web Shaklee juga boleh diakses dengan 3 pilihan bahasa tersebut. Jika memilih bahasa Melayu, semua maklumat, info serta isi kandungan laman web adalah dalam bahasa Melayu. Begitu juga jika memilih bahasa Inggeris atau Mandarin.
 
 

Malahan, kelas-kelas yang dianjurkan oleh nutritionist Shaklee juga mempunyai 3 pilihan bahasa tersebut. Menarik kan? Kita bebas memilih medium perantara yang kita suka. Sangatlah berbaloi dan seronok memilih Shaklee sebagai salah satu kerjaya pilihan. Jika anda berminat untuk mendaftar sebagai ahli Shaklee, boleh hubungi akak Nuna di link-link berikut :
 
http://wasap.my/60195703129/saya+nak+jadi+ahli
 
 

No comments:

Post a Comment