Thursday, January 11, 2018

Selamatkah Pesakit Diabetes Ambik Soya?



Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada pengunjung blog kesayanganku ini..

Hari ni saya nak kupas sikit, tentang kaitan pengambilan protein ESP dengan pesakit diabetes. Kenapa saya yakin sangat ESP Shaklee ni baik untuk pesakit diabetes?



Protein soya adalah protein dari sumber tumbuhan, yang lebih mudah diserap oleh badan. Juga mudah dipecahkan menjadi asid amino dan dibentuk semula kepada bentuk protein yang diperlukan mengikut keperluan sel-sel badan yang berbeza-beza dalam tubuh.

Bagi protein dalam ESP, pemprosesannya adalah melalui IPP program. Program ini melindungi dan memastikan setiap biji kacang soya yang diambil adalah non-GMO dan bebas dari segala bahan kimia. Oleh sebab itu, ianya lebih mudah dihadam dan memberikan banyak manfaat kepada tubuh, TIDAK SEPERTI SOYA LAIN YANG DARI BENIH YANG TELAH DI GMO. (baca lanjut tentang non GMO DI SINI )

Dalam IPP program ini juga, pemprosesan soya melalui satu proses yang semulajadi mengikut sifat soya itu sendiri dan mengelakkan rintangan yang selalunya terjadi dalam proses soya biasa, yang akhirnya menyebabkan soya biasa tinggi paras index glisemik (GI) nya.

GI yang tinggi (melebihi 70) akan membuatkan kandungan gula (glukos) dilepaskan ke dalam darah secara mendadak. Seseorang itu cepat merasa kenyang tapi cepat pula berasa lapar. Malahan glukosa yang berlebihan yang tidak digunakan oleh sel akan bertukar ke bentuk lemak dan duduk di bahagian abdomen dan hati.

GI di dalam ESP hanyalah 39. Oleh sebab itu, kandungan gula (glukosa) ditukarkan secara perlahan-lahan mengikut keperluan sel. Jadi, glukosa dalam darah menjadi normal dengan cepat dan tiada lambakan glukosa yang ditukarkan kepada lemak.

Jadi, tak hairanlah ESP ni memberikan tenaga berpanjangan dan bagus untuk pesakit diabetis. Masih ragu-ragu dengan ESP?






Jika berminat nak cuba ESP yang baik untuk pesakit diabetis khususnya dan semua orang, amnya, boleh klik link di bawah untuk berhubung terus dengan saya.


Jika link bermasalah, boleh hubungi saya di talian 019-5703129 atau boleh juga klik pada gambar di bawah untuk membuat pesanan atas talian secara terus dari laman sesawang Shaklee. Jangan risau, semua maklumat adalah sulit dan dirahsiakan.

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=58b3588757555abfdd77b7f171674ad2

Shaklee Independent Distributor
Nurul Farhana Kasim
019-5703129

No comments:

Post a Comment