Thursday, January 25, 2018

Punca Stress yang Tidak Kita Sedari



Assalamualaikum dan salam sejahtera pengunjung blog kesayanganku.

Serotonin? Pernah dengar tak? Hari ni kita belajar ala-ala kimia sikit, dan perkaitannya dengan Vitamin Shaklee yang best tu.

Perasan tak, bila kita tak cukup tidur, kita akan stress. Bila kita lapar, kita akan stress. Penat melampau pun, kita akan stress. Bila stress, mula laa nak mengamok, marah-marah tak ketahuan punca.

Tu sebenarnya simptom-simptom kekurangan serotonin tu tau tak. Serotonin ni kira bahan kimia yang dihasilkan oleh otak kita laa, macam neurotransmitter yang membantu hantar maklumat dari satu bahagian otak ke bahagian yg lain. Bila kurang serotonin, tu yg jadi moody tak tentu hala tu..

Sebab tulah penting sangat kita menjaga diet kita seharian. Kajian menunjukkan otak kita memerlukan asid amino, DHA, electrolyte, corolena & vitamin B untuk pastikan ia terus menjalankan fungsi dengan baik. Untuk memastikan serotonin dapat dihasilkan secukupnya ikut keperluan otak kita.

So kalau kita selalu stress, moody tak tentu hala, tak ceria, tiada motivasi diri tu boleh la ambik semua keperluan nutrisi tersebut.

Dan of kos, saya pilih Shaklee. Semua ada. Lengkap. Badan pun cergas. Mood pun tak swing.

Seperti yang diberitahu tadi, otak kita memerlukan asid amino, DHA, electrolyte, corolena & vitamin B untuk pastikan ia terus menjalankan fungsi dengan baik. Mana nak dapat semua tu? Taraaaaa….



➽ Asid amino dari ESP
DHA dalam Omega Guard
Electrolyte dari Performance Drinks
Carolina dari Lecithin
Vitamin B dari B complex

So amacam, best tak? Nak jugak? Boleh hubungi saya untuk membuat pesanan atau maklumat lanjut. Hubungi 019-5703129 atau terus tekan LINK WHATSAPP untuk membuat pesanan.
Boleh juga klik gambar di bawah untuk membuat pesanan secara atas talian dari laman sesawang Shaklee. Jangan risau, segala makumat anda adalah rahsia dan terjamin dijaga oleh Shaklee. Happy shopping!


https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=cc5eafbcaff63bb2d5b8fa02b30cd8d8


Shaklee Independent Distributor
Nurul Farhana Kasim
0195703129






No comments:

Post a Comment