Wednesday, January 17, 2018

Losyen Untuk Kanak-Kanak tanpa Paraben dan Tidak Melekit



Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua yang disayangi. Terima kasih kerana sudi berkunjung ke blog yang mementingkan kesihatan ni. =)



Ok, di sini saya nak cerita berkenaan salah satu produk yang terkandung dalam Set Shaklee Baby iaitu Soothing Lotion. Jika nak baca keseluruhan tentang Set Shaklee Baby ni, boleh klik pada perkataan LINK SHAKLEEBABY ini.

Soothing Lotion Shaklee Baby ni ialah produk kedua dalam set Shaklee Baby di mana ia mengandungi 99% bahan semulajadi dengan 78% bahan organik. 

Mengandungi chamomile, lavender, minyak rosemary, minyak vanilla, minyak biji bunga matahari, minyak biji jojoba dan shea butter organik.

Losyen ini tidak berminyak di mana ia mudah menyerap ke dalam kulit.



Shaklee mengunakan essential oil terbaik. Antara bahan yang digunakan ialah:

Chamomile – tinggi dengan antioksidan dan melindungi kulit bayi dari kerengsaan atau alahan serta ketidakselesaan. Lavender juga bertindak memberi ketenangan kepada bayi.

Lavender – terkenal sebagai tumbuhan yang menenangkan. Di mana ia menenangkan sistem saraf bayi secara semulajadi dan membantu bayi untuk tidur dengan lebih baik.

Minyak Vanila – kaya dengan vitamin B dan antioksidan semulajadi yang melindungi kulit bayi dari kerengsaan dan keradangan.

Minyak Biji Bunga Matahari – kaya dengan asid lemak dan Vitamin E serta emolien semulajadi yang mengekalkan kelembapan kulit tanpa kesan melekit. Ianya sesuai untuk kulit sensitif.

Minyak Biji Jojoba – bertindak sebagai emolien yang meningkatkan kelembapan kulit tanpa rasa melekit

Shae Butter Organik – mengandungi vitamin semulajadi dan asid lemak yang membantu melindungi lapisan kulit luar bayi.


Cara penggunaan Soothing Lotion ini ialah dengan meletakkan sedikit di tapak tangan dan gosokkan dengan lembut di bahagian tubuh bayi. Untuk makluman, produk Shaklee Baby tiada bau wangian, hanyalah bau semulajadi.


Harga untuk satu set Shaklee Baby ni yang terdiri daripada Gentle Wash, Soothing Lotion dan Massage Oil hanyalah RM381.60 termasuk GST. Harga ini sangat berbaloi untuk kualiti produk, malahan ia juga menjimatkan. Jika berminat untuk mencuba, boleh hubungi saya di talian 019-5703129 atau terus tekan LINK ini (LINK WHATSAPP)

Anda juga boleh membuat pembelian terus secara atas talian dari laman web Shaklee dengan menekan gambar di bawah. Jangan risau, segala maklumat peribadi anda adalah rahsia dan dijaga sepenuhnya oleh Shaklee.


https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=7a19195f6617149d2a4510671ea5e318


Shaklee Independent Distributor
Nurul Farhana Kasim
019-5703129

Soothing Lotion

No comments:

Post a Comment