Tuesday, January 16, 2018

Mandian Bayi yang Selamat



Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua yang disayangi. Terima kasih kerana sudi berkunjung ke blog yang mementingkan kesihatan ni. =)

Ok, di sini saya nak cerita berkenaan salah satu produk yang terkandung dalam Set Shaklee Baby iaitu Gentle Wash. Jika nak baca keseluruhan tentang Set Shaklee Baby ni, boleh klik pada perkataan LINK SHAKLEE BABY ini.


Gentle Wash iaitu produk mandian bayi. Sebotol Gentle Wash ini kandungannya ialah sebanyak 250ml. Bagi bayi yag baru lahir, sekali guna hanya 1-2 titis. Untuk sebotol ini biasanya boleh bertahan selama 2 hingga 3 bulan.


Produk mandian ini mempunyai 99% bahan semulajadi dengan 75% bahan organik. 3 bahan utama yang digunakan dalam mandian ini ialah chamomile, lavender dan alor vera organik.

Ianya memang tidak menimbulkan alahan dan mempunyai pH yang seimbang iaitu di antara 5 hingga 6 dan telah diuji untuk sensitiviti, yang sememangnya sesuai untuk mandian yang penuh dengan kasih sayang bagi kulit yang lebih lembut.

3 bahan utama yang digunakan :


Chamomile – tinggi dengan antioksidan dan melindungi kulit bayi dari kerengsaan atau alahan serta ketidakselesaan. Lavender juga bertindak memberi ketenangan kepada bayi.

Lavender – terkenal sebagai tumbuhan yang menenangkan. Di mana ia menenangkan sistem saraf bayi secara semulajadi dan membantu bayi untuk tidur dengan lebih baik selepas mandi.

Alor vera – Alor Vera kaya dengan vitamin E yang mana ia membantu melembapkan kulit bayi yang kering dan sensitif



Gentle Wash ini digunakan sebagai mandian dan boleh juga dijadikan sebagai shampoo. Sesuai digunakan di keseluruhan tubuh bayi kecuali kawasan mata. Cara penggunaannya hanyalah tuang sedikit di tapak tangan dan gosokkan di bahagian tubuh bayi dengan lembut. Kemudian, bilaskan. Mandian yang kurang berbuih dan tidak licin. Untuk makluman, produk Shaklee Baby tiada bau wangian, hanyalah bau semulajadi. 



Harga untuk satu set Shaklee Baby ni yang terdiri daripada Gentle Wash, Soothing Lotion dan Massage Oil hanyalah RM381.60 termasuk GST. Harga ini sangat berbaloi untuk kualiti produk, malahan ia juga menjimatkan. Jika berminat untuk mencuba, boleh hubungi saya di talian 019-5703129 atau terus tekan LINK ini (LINK WHATSAPP)

Anda juga boleh membuat pembelian terus secara atas talian dari laman web Shaklee dengan menekan gambar di bawah. Jangan risau, segala maklumat peribadi anda adalah rahsia dan dijaga sepenuhnya oleh Shaklee.

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=7a19195f6617149d2a4510671ea5e318

Shaklee Independent Distributor
Nurul Farhana Kasim
019-5703129

Gentle Wash

No comments:

Post a Comment