Friday, January 5, 2018

Berbezakah ESP Shaklee dengan Soya Biasa?

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua..
 
Hari ni nak bercerita pasal ESP Shaklee dengan soya biasa yang kita minum samada berkotak,atau yang dijual di pasar malam, pasar tani, atau tepi jalan..Pernah suatu ketika, ramai yang menimbulkan keraguan pasal khasiat ESP dan menyamakan ESP dengan sumber soya biasa sedangkan perbezaan ESP dan soya biasa ni macam langit dengan bumi..
Ada yang menyebarkan kisah keburukan soya, copy & paste, forward sana sini tanpa ilmu yang cukup sampai ESP Shaklee pn terkena tempias..
Yang buruk itu apabila disebarkan, sekiranya tidak betul akan menjadi fitnah. Dosa tau fitnah tu...
Meh nak listkan,apa yang membezakan ESP dengan soya biasa.
1.     ESP dibuat daripada kacang soya yang benar-benar semulajadi, iaitu kacang soya yang tidak diubahsuai genetiknya (non-GMO) sejak dari penghasilan biji benih sehinggalah dituai dan diproses menjadi ESP..
Manakala produk soya komersial lain, termasuk kacang soya yang dibeli di pasar, adalah kacang soya yang telah diubahsuai genetiknya supaya cepat membesar (sama seperti penghasilan ayam daging)..
2.     Kacang soya non-GMO ni rendah lemak dan bebas kolesterol..dah terbukti secara klinikal dapat mengekalkan tenaga berjam-jam lamanya untuk kehidupan yang aktif.
Kacang soya biasa yang diubahsuai genetiknya pula mengandungi bahan-bahan aktif yang tidak dapat menghasilkan tenaga yang mencukupi untuk tubuh badan manusia malah membahayakan.
3.     ESP membantu mengekalkan kepejalan otot, pemulihan tisu badan dan fungsi enzim serta hormon yang sempurna..ESP juga membantu mengekalkan paras gula yang normal dalam darah..
Tapi soya biasa tak dak semua tu walaupun diminum dalam kuantiti yang banyak sebab perubahan pada genetik soya tu kan..
4.     Kandungan lemak dalam ESP sangat minimum iaitu 1 gram dan tidak mempunyai laktosa bagi memastikan kadar penghadaman yang tinggi dan diserap terus ke dalam darah..
Soya biasa pula mengandungi paras laktosa yang tinggi dan gula berlebihan yang terkandung dalam setiap pek soya tersebut..
5.     Last but not least, yang paling penting tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna dan pengawet, selain mengandungi 9 asid amino perlu yang diperlukan oleh badan..
Sedangkan soya biasa banyak mengandungi perasa tiruan, pemanis berlebihan, pewarna dan pengawet yang menampakkan kecantikan susu soya, malah tidak mengandungi sebarang khasiat selain sebagai penghilang dahaga sementara ketika diminum sejuk kehausan..hehe...
So,masih nak ragu-ragu?usah ragu pada benda yang baik...jika berminat untuk merasai khasiat ESP ni,boleh hubungi saya. Boleh juga KLIK DI SINI UNTUK BELI ESP
  
https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=58b3588757555abfdd77b7f171674ad2

Shaklee Independent Distributor
Nuna 0195703129

No comments:

Post a Comment