Wednesday, February 28, 2018

Soya Bahaya Pada Kanak-Kanak Sehinggalah Satu Hari Saya.....


Soya bahaya pada kanak-kanak?


Assalamualaikum dan selamat sejahtera u ols semua. Akak Nuna nak tanya u ols, betul ke soya ni bahaya? Terutama kepada kanak-kanak. 

Memang ada yang timbulkan isu ni dan melalui pembacaan akak Nuna, pemberian susu formula berasaskan soya secara berterusan pada bayi sememangnya mendatangkan kesan sampingan pada kesihatan anak. Menjadi trend semasa untuk berikan bayi susu formula berasaskan soya kerana dikatakan susu dari susu lembu tinggi lemak, gula dan sebagainya. 

Tapi sebenarnya tidak ada beza pun. Nak yang terbaik? Berilah anak u ols susu ibu kan…

Menurut kajian, antara kesan sampingan yang timbul adalah tempoh haid dan senggugut yang lebih panjang dan berisiko tinggi untuk menghidap ‘uterine fibroid’ (fibroid di uterus). Boleh rujuk ulasan kajian di The Pros and Cons of Phytoestrogens.

Tapi kalau sekadar beri soya sebagai sebahagian dari diet harian, tak sama macam beri susu formula kan? Jadi soya tidak bahaya pada kesihatan kanak-kanak jika diambil pada kuantiti sederhana dan amalkan non-GMO soya.

Jadi harap sedikit sebanyak terjawab isu soya ni? Tidak perlulah nak ditakutkan sangat dengan soya. Walaupun akak Nuna setuju point ramai orang yang mendakwa  ia dakyah Yahudi gembar gemburkan kehebatan soya ni, tapi pada akak Nuna sebagai salah satu tumbuhan yang diciptakan Allah, ia ada khasiatnya pada tubuh manusia

Tapi akak Nuna juga setuju, ada jenis kacang soya bahaya pada kesihatan. Cuma kalau nak 100% selamat pilihlah soya non-GMO dan ambillah dalam kuantiti sederhana. Yang confirm non GMO? ESP Shaklee la u ols. Dijamin. Rasa pn sedap. Selamat lagi tu. Boleh klik link dibawah untuk order.↓↓

1. Direct Whatsapp (Whatsapp akak Nuna)
2. Call 019-5703129
3. Beli online

Shaklee Independent Distributor
Nurul Farhana Kasim
ID : 1236194


Boleh baca lebih lanjut info tentang soya GMO dan non GMO di SINI ya..

No comments:

Post a Comment