Thursday, December 1, 2016

Shaklee Untuk Lelaki Yang Pentingkan Kesihatan

Assalamualaikum...

Hari ni perkongsian khas untuk jejaka-jejaka di luar sana. I ols nak kongsi 6 fakta kesihatan yang lelaki wajib tahu.

1. Umum - 9 tahun daripada usia lelaki berada dalam tahap lesihatan yang kurang memuaskan. Kebanyakannya boleh diatasi dengan mengubah gaya hidup.

2. Aktiviti - Lelaki yang memanjat 50 anak tangga atau berjalan kaki lebih kurang 5 blok bangunan setiap hari mampu mengurangkan risiko serangan jantung sebanyak 25%

3. Kesihatan Mental - Lelaki yang tidak aktif mempunyai risiko 60% lebih tinggi untuk mendapat masalah kemurungan berbanding lelaki yang mengamalkan gaya hidup aktif

4. Tidur - Lelaki yang tidur kurang daripada 5 jam sehari mempunyai risiko 60% lebih tinggi untuk mendapat serangan sakit jantung yang teruk

5. Nutrisi - Mudah sahaja. Dapatkan 5-7 hidangan sayur-sayuran dan buah-buahan setiap hari seperti segelas jus oren, sebiji kentang, sebiji besar lobak merah,1/2 biji avocado dan sebiji pear. Mampu?

6. Kesihatan - 30% tahap kesihatan ditentukan oleh faktor ginetik, manakala lagi 70% dikawal oleh gaya hidup


Shaklee sayang tau kepada kaum lelaki. Dibawakan khas, supplement untuk membantu golongan lelaki-lelak di luar sana. Set nutrisi semlajadi untuk kesihatan lelaki.

Gandingan 4 sekawan yang membawa perubahan hidup anda ke arah kesihatan yang lebih baik.


1. Vivix

Menurut kajian yang dibuat oleh Universiti Harvard, anggur dan polyganum cuspidatum (Knotweed Jepun) telah dikenalpasti antara antioksidan terbaik yang membantu menurunkan paras asid urik dalam badan. 

Kedua-dua ramuan ini adalah antara ramuan utama dalam Vivix berkaitan dengan masalah lelaki yang ada mengalami masalah lemah tenaga batin atau mati pucuk.

2. Omega Guard

Mengandungi asid lemak Omega 3 yang membantu menyahkan kolesterol jahat dari sistem badan dan mencegah penyakit saluran darah seperti strok. Selain itu ia juga menguatkan sistem imun badan dan mengurangkan risiko kanser.

3. Vita E Complex

Mengandungi 400IU dan Selenium yang membantu memulihkan kemampuan reproduktif lelaki. Pengambilan Vita-E yang konsisten boleh meningkatkan kiraan sperma mereka. Vitamin ini dikenali juga sebagai “vitamin seks” kerana ia boleh merangsang keinginan untuk bersama dan meningkatkan kelelakian.


4. Zinc Complex

Kekurangan Zink bagi suami akan mengakibatkan pelbagai masalah seksual termasuk sperma yang abnormal, low count sperm dan penyakit prostat. Pengambilan Zinc untuk jangkamasa panjang juga mampu memperbaiki gejala kerap kencing, kencing tidak lawas dan mati pucuk

 Jika anda berminat untuk mencuba atau mengetahui lebih lanjut lagi, bolehlah menghubungi sy, sahabat Shaklee anda.

SID 1236194
Nuna 0195703129
FB Nurul Farhana Kasim

No comments:

Post a Comment