Thursday, December 1, 2016

Empat Vitamin untuk Kulit Cantik Idaman Semua

Assalamualaikum...

Hari ni nak share tentang macam mana nak dapat kulit cantik tanpa cela..auwwww...sapa yang tak suka cantik kan, terutamanya kaum sejenis ngan hakak kan. Tapi jangan tak tahu, lelaki zaman sekarang pun dah pandai jaga kulit. Kalau tak tak dak laa customer I ols ada jugak daripada kaum Adam ni, yang mencari supplement untuk kulit.

4 asas untuk kulit cantik ni ialah :
  1. Energize Soy Protein (ESP)
  2. Vitamin B Complex
  3. Vitamin E Complex
  4. Sustained Release Vita C Plus

ESP

ESP Shaklee adalah pelengkap untuk kecantikan kulit kerana ia mempunyai kandungan protein yang tinggi. u ols tau tak, protein membantu menghasilkan kolagen dalam badan dan seterusnya membantu memastikan kesihatan dan kecantikan kulit sentiasa terjamin.

ESP ialah protein asli dari kacang soya yang berkualiti tinggi dan berbentuk serbuk. ESP boleh dibancuh dengan minuman kegemaran seperti milo, horlick, susu atau buah yang dikisar bersama. ESP baik dibancuh dengan air sejuk atau suam demi memelihara protein supaya tidak termusnah pada suhu tinggi.


B Complex

Vitamin B Complex adalah merupakan gabungan dari beberapa vitamin yang larut air. Komponen B kompleks terdiri daripada:
B1 (thiamin)
* B2 (riboflovin)
* B3 (niacin)
* B5
* B6 (pyridoxine)
* B12 (cobalamine)
* Acid folic
* Asid panthothenic
* Biotin

Vitamin B Complex Shaklee mengandungi set lengkap Vitamin B (8 jenis) membuatkan wajah lebih glowing dan tidak kusam. 

Ianya juga bertindak sebagai anti stress yang dapat mengelakkan jerawat batu dan jerawat biasa tumbuh pada wajah.


Vita E Complex
Vitamin E Shaklee diperbuat dari minyak soya organik dan minyak biji gandum, yang kaya dengan vitamin E, diekstrak d-alpha tocopheryl, d-alpha tocopherol yang aktif secara fisiologi dan digabung dengan 8 jenis vitamin E (alpha, beta, gama, delta).

Ianya adalah Vitamin E Shaklee yang paling lengkap dipasaran. Ia memang terbukti dapat menghilangkan parut dan mengatasi masalah blackhead dan whitehead. Vitamin E ini juga boleh dijadikan sebagai masker dan pengambilan secara konsisten boleh membuatkan kulit wajah lebih licin berseri.


Sustained Release Vita C Plus
Sustained Release Vita-C adalah 100% semulajadi, halal, selamat dan berkesan kerana semua produk shaklee menjalani ujian-ujian klinikal (ujian ke atas manusia) sebelum dipasarkan. 

Jika diambil 2 kali sehari (2 biji sehari), SR Vita-C dapat mengekalkan paras Vitamin C plasma selama lebih 24 jam. 

Selain itu, SR Vita-C merupakan vita-C semulajadi pertama di dunia yang bertindak secara Sustained Release iaitu pelepasan vitamin C secara perlahan-lahan dan berterusan setiap 5 jam dalam tempoh 24 jam. Di mana setiap 5 jam sebanyak 100mg daripada 1 bij tablet (mengandungi 500mg Vitamin C) yang bersamaan 7 1/2 biji oren dilepaskan ke dalam badan.

SR Vita C ini juga dapat menghasilkan kolagen dalam badan dan pengambilannya secara konsisten akan menjadikan kulit lebih glowing dan cerah.



Best kan bila dah tau manfaat setiap vitamin. Sebab tu ramai pengguna Shaklee dan masih setia menggunakannya. u ols boleh pilih mana yang sesuai dengan bajet. 

Tapi kalau ragu-ragu, boleh terus berhubung dengan I ols, okay...Jangan segan silu sebab I ols bersedia membantu u ols untuk mendapatkan kulit yang cantik.

SID 1236194
Nuna 0195703129
FB Nurul Farhana Kasim


No comments:

Post a Comment