Sunday, June 24, 2012

Ragam anak2 5IS..(special tau, satu entry utk hampa..)


Ada satu story nak cite….

Pas cuti skolah hrtu, mulakan sesi pengajaran cm biasa laa..pastu waktu akhir tu de klas akaun..tajuk hrtu  Syarikat Berhad…

So….

Lepas dh tanya khabar lebih kurang, ak pon strt laa kelas….

Aku : Cmna cuti sek bru ni, ok x? saya ada satu cerita nih..kamu tau kn, saya kn ada kedai tudung kat Kuantan Parade tu kn…yg saya share ngn 15 org kawan saya tu..

Mereka : hah?kat mana cikgu?

Aku : laaa, kamu xtau ke?ada…kat KP tu..pastu kn, baru2 ni saya balik kg..saya cite la, bebudak kat Kuantan skg ni expert bab2 pakai tudung..tajima xtajima la, pusing2 laa…pastu 5 org sepupu2 saya minat nak join bisnes saya…sbb diorg nak jual kat kawasan kg saya..biasa la, saya kn dok kg, mana nk ada advance2 pakai tudung cmni kn…cmne ek?boleh ke x ek?



Sbnrnya nak ajar ttg Syarikat Berhad, bilangan ahli tu…kalo perkongsian kn kena 2-20 org je..so bila lagi 5 org nk masuk, xleh dh laa maintain perkongsian..kena convert ke syarikat…tu je nak ajar…

Pastu dh ajar lebih kurang bla, bla, bla…habis masa…

Aku : ada pape nk tanya?

Mereka: cikgu, kedai cikgu tu yg mana satu?nama apa?



Kuang3….ni laa bebudak zaman skg…bukan nak tanya apa yg ak ajar..bab lain plak yg ditanya…hmm…..mgkn dh terlebih faham kot apa yg ak ajar kn…smua dapat absorb kot, tu yg xde soalan…kn?



Hmm…strt gaji bln 5 hrtu, ak akan allocate RM500 sbulan…6 bulan, dapat laa RM3000..prepare utk nk bg kat my beloved students yg amik akaun 33org tu..kalo dapat A+ Akaun SPM nih, ak bg RM100 sorg..so prepare RM3300 dgn harapan semua dapat A+..Aminn….tp blom gtau kat depa lagi…hmm….

Tetiba terasa bersemangat nak pi sekolah esok, sbb ada satu misi penting pagi esok…huhu….penting, tp mendebarkan… k, hout….

No comments:

Post a Comment