Saturday, June 16, 2012

Mimpi Ular....


Mimpi ular….
Serius..skg nih dh kol 1.39am tp gigih jugak nak taip entry ni sbb terjaga..terjaga sbb apa?termimpi ular td..terkejut sgt2 smpai terus terjaga..Lately ni, asyik mimpi ular..2,3 kali jugak dh dalam masa terdekat nih…

B4 ni, buat tatau je, ingatkan mainan tdo je..tp mlm ni x tau laa, rasa xsdp hati lak..trus on laptop, cari maksud mimpi ular..
Kalau dulu2, mimpi ular je, kata ada org nak masuk minang laa.. n ingat lagi, masa sblm kawen or tunang dulu, penah mimpi ular jugak..hati bunga2 je masa tu…dh disogok mimpi ular, org nk minang kn, mst laa hepi…(#hahahagatai!smbilwatmukacomey#)

Ni dh kawen ni sapa lak nk minang kn.. tu yg xsedap hati..dulu xde pon search-search kn..
Jadi, hasil google menggoogle…..

1.       Dari forum pertama, katanya


 2.      Dari satu blog lain plak, tulis Ustaz Shahrin bin Shafie kata,

" jika kita bermimpi tentang ular...itu menandakan bahawa ada orang yang berniat jahat dengan kita..kejahatan itu berada di sekeliling kita...."

Ustaz ni kata lagi,

" terdapat beberapa cara untuk kita mengenalpasti kehadiran makhluk (Jin) ...di antaranya adalah dengan bermimpi di patuk ular...berkemungkinan besar itu adalah 1 petanda bahawa sihir telah pun masuk ke dalam jasad...."

3.      Dari satu forum ni plak,

tq pada sume owners blog n forum..

Ada lagi yang lain tp kesimpulannya, banyak yang kata mimpi ular ni xelok.. petanda ada musuh nak musnahkan kita..nauzubillah..mintak dijauhkan…

Pape pon, ingat…Ade 3 jenis mimpi:

(i)                Mimpi dari Allah..cthnya mimpi yg baik2.

(ii)             Mimpi dari Syaitan..cthnya mimpi yg buruk2,dan menakutkan.

(iii)           Mimpi dari diri sendiri..cthnya seseorang tu teringin sgt nk beli kereta, pastu dia mimpi akan kereta itu.


So u ols, kalau ada yang bermimpi ular, hati2 lah….sebelum tdo, wuduk lah terlebih dahulu n amalkan baca surah Al-Fatihah, 3 Qul dan Ayat Kursi..
Smoga entry ni bermanfaat..kalo salah fakta, maap ye…k, popaii..



(p/s : nk tdo ke x pasni, blom diputuskan…mata dh xngntk…nk cilok Fariz punya ayaq ‘yo’ kotak lah….)

No comments:

Post a Comment