Friday, November 25, 2016

Anak Sihat dengan Vitamin Untuk Daya Tahan Tubuh

Assalamualaikum...
Bertemu lagi kita kan..sihat hari ni?hakak ok je Alhamdulillah...hari ni last day sekolah untuk tahun ni..pasni cuti sekolah dah...ada laa masa nak dihabiskan dengan anak-anak...kesian depa,pi pagi balik petang dekat nak malam..tu kalau abah depa takdak laa..kalau abah depa ada, ok sikit..balik laa awal sikit...
Hari ni hakak nak cerita macam mana hakak jaga kesihatan anak-anak akak superhero-superhero yang boleh tahan lasak tu...


Sejak depa pandai makan sendiri memang depa ambik Meal Shakes, Chewable Vita C, Omega Guard dan Nutriferon..
1. Meal Shakes
Mengandungi 9 Asid Amino Perlu yang diperlukan oleh tubuh. Bancuh je masuk dalam susu depa tu...senang..pasti tak termiss kan sebab setiap hari pn memang depa akan minum susu..

2. Chewable Vita C
Berfungsi untuk meningkatkan imun dalam badan anak. Bentuk yang mudah dimakan..kunyah-kunyah je setiap hari. Everyday depa memang konsisten ambik Chewable Vitamin C tu...Vitamin C yang khas untuk kanak-kanak. orang dewasa pon boleh jugak ambik Chewable Vita C ni, tapi kena up dose laa..

3. Omega Guard
Omega guard ini membantu dalam menguatkan paru-paru dan meningkatkan sistem imun badan. Ia juga membantu untuk mengeluarkan kahak yang terdapat di kerongkong anak. Anak-anak memang buat kunyah je Omega Guard ni..

Biasa anak amalkan 3 supplement ni sahaja. Tapi bila tiba musim hujan, hakak up lagi satu. Nutriferon untuk mengelakkan demam, batuk dan selsema.

4. Nutriferon
Nutriferon ni dihasilkan daripada gabungan 4 jenis tumbuhan semulajadi iaitu biji labu, biji platiagoasiatica, Japan honeysuckle dan bunga safflower untuk dijadikan sebagai interferon semulajadi. Interferon ni macam satu alarm yang akan mengejutkan system badan untuk menentang penyakit yang menyerang. boleh baca lanjut bab Nutriferon di entry sebelum ni..


Jika berminat untuk mendapatkan Vitamin untuk anak anda, boleh la hubungi saya..


SID 1236194
Nuna 0195703129

No comments:

Post a Comment